Jag ser det snöar..


(Hejsan Emilia och kanske någon mer ;)
Jag vet inte hur många som läser min blogg och jag förväntar mig inte särskilt många eftersom jag bara haft bloggen drygt en vecka men jag är ganska säker på att Emilia läser :D
)

Det snöar ute! Och det är så fint!! Jag älskar snön. Man ser hur flingorna virvlar ner och jag känner hur mysighetsfaktorn bara stiger skyhögt på nån sekund. I alla fall så länge man sitter inomhus. Jag har sett en thriller på tvn ikväll och så fort det blir paus stirrar jag ut genom fönstret och myser med en filt runt mig. Utomhus är det inte alltid lika mysigt. När flingorna faller i en sådan fart som det är just nu så blåser det helt säkert mycket och då fryser man så mycket, men det är ändå helt klart en mysighetsfaktor som tar vid när det börjar snöa!
Det som många tycker är knäppt med mig är att jag ÄLSKAR regn. Jag älskar att vara ute i regn, riktigt spöregn och känna hur man omsluts av dropparna och blir blötare och blötare. Jag älskar den känslan. Och när man ska sova i ett tält och det regnar. Det är nog det mysigaste sättet att somna på. I alla fall när det gäller mig! Jag bara älskar snö och regn! Tur att vi får båda här på Gotland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0